úterý 9. září 2014

Rozděleni časem - Bouře: Julia Cross

Jackson nedávno zjistil, že umí cestovat časem. Pověděl to jen svému kamarádovi, který je tak trochu šílenec do vědy, takže mu nedělalo moc velký problém mu uvěřit. Provádí různé pokusy, zjišťují zda může Jackson něco změnit nebo se dozvědět nějaké důležité informace. Když je v minulosti, může se kdykoliv vrátit na svou základnu, do svého času. Když se ale jednoho dne ocitne ve smrtelném nebezpečí, znenadání uvízne dva roky v minulosti, nezná se se svým nejlepším kamarádem, nepotkal se se svou přítelkyní. Nemůže se dostat zpátky do svého času a náhle zjišťuje hrozivé informace o své rodině.




Tohle bylo moje první cestování časem, takže bohužel nemám s čím srovnávat, ale jako prostředek k navedení do této části sci-fi nebo fantasy posloužila tato kniha dobře. Ze začátku jsem ale byla dost zmatená a několik desítek stránek se děj dost vlekl. Nevěděla jsem, co se vlastně bude dít, a i když jsem nic neočekávala, pořád jsem obracela stránky v naději, že se to konečně rozjede. A to přišlo asi až v jedné třetině knihy, což si myslím, že je docela pozdě.
Ale na tom, že pořádný děj začal trochu později, bylo i něco dobrého, například postavy dostaly prostor, abych si o nich mohla udělat dostatečný obrázek a seznámit se s jejich vlastnostmi. Jackson se teprve učil využívat svoje cestování, takže jsem si udělala dostatečnou představu, jak to vlastně celé funguje. Často jsem ale uvažovala nad tím, zda jsou to ty typické dokonalé postavy bez jediné špatné vlastnosti, které jenom zachraňují svět. Našly by se části, u kterých by mě to ani nenapadlo, ale jinde se mi nedařilo myslet na nic jiného. Takže jsem občas měla takové smíšené pocity a pořádně nevěděla, co si o knize myslet.
Postupně jsem zjišťovala pravdu o rodině postavy, což mi vyhovovalo, protože jsem měla dostatek času o tom popřemýšlet a dojít k vlastnímu závěru, i když výjimečně byly často mylné. Ale dělat si vlastní bláznivé závěry, je mnohdy to, co mě u průměrných knížek baví nejvíc. Možná by mě děj více bavil, kdyby Jackson neuvízl o dva roky v minulosti, ale třeba o dvacet nebo sto let. Prostředí by tak bylo zcela neznámé a musel by se v první řadě vyřešit problém, jak přežít. Dva roky podle mě bylo příliš jednoduché, měl kde bydlet, všichni se k němu chovali normálně, protože pouze nahradil své staré já, a všechno bylo nějakou dobu úplně v pořádku, jelikož jen hrál sám sebe jako sedmnáctiletého, nikomu nepřišlo nic divné.
Dobré bylo, že se dlouhou dobu nevědělo, kdo vlastně stojí na straně dobra, a kdo chce zničit svět, protože každá strana měla vlastní pravidla i způsoby, jak si poradit s těmi druhými. A ani jedno nebylo nějak výrazně nápomocné straně, která se snažila svět zachránit.
Avšak našly se i části, u kterých jsem se zasmála, výhradně ve dvou případech, i když u toho druhého si nepamatuji, kde přesně byla.

„Možná je ožralej,“ řekl někdo. „Mám mu vylít na hlavu další kbelík?“
„Ne, to je prasečí chřipka. Na beton,“ odpověděl jiný hlas.
---
„Jacksone? Stalo se ti něco?“ zeptala se malá holčička.
Vstal jsem ze sklápěcího lehátka a div jsem nenacouval do bazénu. „É… Co je za rok?
Všechny děti se zahihňaly a jedno odpovědělo: „2009. Jo, je na mol.“
-          str. 218

Určitě časem vyhledám další knihy s cestováním v čase a nejdříve to bude druhý díl této série, i když možná jenom proto, abych ji měla dočtenou a ne, že to bylo takové super čtení. Jako oddechová knížka, u které se nemusí přemýšlet, se ale hodí skvěle.

Hodnocení: 3/5


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat