pondělí 12. ledna 2015

Assassin's creed - Renesance: Oliver Bowden

„Pomstím se těm, kdo zradili moji rodinu. Jsem Ezio Auditore da Firenze. Jsem asasín…“

Zrazen vládnoucími rodinami Itálie se mladý muž vydává na výpravu za pomstou. Aby vymýtil korupci a vrátil své rodině čest, naučí se řemeslu asasínů. Cestou Ezio využije moudrosti takových velikánů, jako jsou Leonardo da Vinci a Niccolò Machiavelli, a ví, že přežití mu zajistí jen vlastní dovednosti. Spojencům pomůže nastolit změnu a prosadit svobodu a spravedlnost. Pro nepřátele se stane hrozbou.

Tak začíná příběh moci, pomsty a spiknutí.

Pravda bude napsána krví.

Na tuto knihu mě přilákala hlavně hra, ke které jsem se dostala přes x-box. A to, že jsem si zahrála jenom začátek a ani to nebyl první díl, mi bylo úplně ukradené. Sice jsem nečetla knihy Warcraftu, World of Warcraftu, Starcraftu, Dragon age ani žádné jiné (kromě Zaklínače), u kterých jsem si vyzkoušela hru, ale někde se začít musí.
A jsem velmi ráda, že jsem začala zrovna touto. A dokonce ji mám i v papírové podobě, není sice moje, ale kdo by to byl čekal, že jedna z mých kamarádek čte podobné knihy a já o tom nemám ani tušení. No teďka už to vím.
I když jsem slyšela, že je tento začínající díl nejslabší ze série, mně tak ani na chvíli nepřipadal. Tedy ne, že bych zatím měla s čím srovnávat, ale tahle knihy byla prostě úžasná. Už jsem někdy zmínila, že zbožňuju na knížkách, když se hlavní hrdinové učí něco nového? Nejspíš ne nebo si to aspoň nepamatuju, ale je to tak. A tady toho bylo dost. Navíc byl příběh zasazen do mého oblíbeného období – konec 15. století. Možná je to tím, že jsem se nedávno začala dívat na seriál Da Vinciho démoni, takže jsem už měla trochu přehled, zde jsem však měla možnost poznat i jiné země než Florencii. A tím, že svoji důležitou roli zde zahrál i sám Leonardo, u mě kniha ještě stoupla.
Ezio Auditore je hlavním hrdinou tohoto příběhu. Na začátku mu je pouze něco kolem sedmnácti let, ale jisté události za nepřítomnosti vévody Lorenza ho přinutí dospět až příliš rychle. Jistí lidé znají rodinu Auditorů a jejich rodinný odkaz až moc dobře na to, aby je nechali stát po boku Lorenza. Mladému Eziovi se podaří uniknout šibenici a svou mladší sestru s matkou dostane z města ke strýci. Ten mu vysvětlí jisté věci a určí mladíkovi směr jeho pomsty. Čeká ho dlouhá cesta učením a zdokonalováním svých schopností, ale některé smrti se musejí odehrát dřív, než s výcvikem pořádně začne.
Za celou dobu Ezio ani jednou neztratil svou lidskost a lidem, které zabil, projevil úctu. Toužil po tom, je odstranit, ale nijak se v tom nevyžíval. Velmi jsem ocenila jeho nezávislost, která se projevovala v jeho myšlení i v samotném ději.
Vedlejší postava Leonardo vystupoval přesně tak, jak si ho nejspíš mnozí z nás představují. Stejně tak se Ezio přesně trefil, když prohlásil, že je Leo snílek. Jeho nadšení do konstrukcí zbraní a jiných strojů bylo opravdu dokonalé.
Jediné, co bych knize opravdu vytkla byl konec. Celé to rozuzlení se mi ani trochu nezamlouvalo a do příběhu se mi ani nehodilo. Cítila jsem se, jako bych dočítala knihu úplně jiného žánru a to mě dost zklamalo.
Přesto, hrozně se těším na další díly a rozhodla jsem se, že si celou sérii pořídím vlastní.

Docela mě mrzí, že jsem knihu četla na dvakrát. Začala jsem ještě před vánočními prázdninami, kde jsem došla asi na padesátou stránku. Mezitím mi do toho skočila pár další knížek a pak jsem ten zbytek dočetla až po novém roce, takže jsem to měla takové rozpůlené, myslím, že najednou bych si to užila mnohem více. To se však v mém hodnocení nijak neodrazí, tahle kniha byla úžasná (i když si nejsem jistá, zda bych to říkala i po tom, co bych si zahrála hru) a už pomalu vyhlížím další díly.

Hodnocení: 5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat