čtvrtek 1. října 2015

Hněv bohů: Rick Riordan

Život Cartera Kanea a jeho sestry Sadie se převrátil naruby. Odhalili totiž tajemství své rodiny.Sourozencům Kaneovým koluje v žilách krev pradávných faraonů. Mimo to zdědili talent starých egyptských mágů. Paráda? Kdepak! Všechna ta zaklínadla, která se teprve učí ovládat, sotva stačí na to, aby se ubránili zákeřným protivníkům, nestvůrám, nebezpečným mágům a rozzlobeným egyptským bohům… Navíc se v kouzelné říši duatu pomalu probírá k životu ten nejhrozivější soupeř: had Apop, který chce nastolit věčnou vládu chaosu. Carter a Sadie musí najít tři části kouzelného svitku, který probudí boha slunce Rea, a objevit, kde se starý bůh vlastně ukrývá. Na záchranu světa zbývá jenom několik dní a čas se už začal odpočítávat…
Zatím se mi líbily všechny Rickovy knihy a od žádné z nich jsem se nemohla odtrhnout, takže co přesně bylo s touhle jinak? Já vážně netuším, ale po třech týdnech stále nejsem na konci. Možná zrovna nemám náladu na egyptskou mytologii nebo tenhle druh fantasy. Ať je to co chce, štve mě, že mi to brání ve čtení. Nejednou jsem se myšlenkama zatoulala hodně daleko a ty neměly s příběhem vůbec nic společného.
Carter i Sadie jsou úžasní, i když na obou z nich mě vytáčí alespoň jedna vlastnost. To však nevadí, vždyť to taky patří k postavám. Tento díl je velmi zaměřený na Sadie, což mi bylo trochu líto. Carterovo rozhodování jsem v některých situacích nechápala ani to, že občas působil daleko mladší než jeho sestra.
Jako obvykle se blíží konec světa a už má určené datum. To jeden z charakteristických rysů knih tohoto autora. Posouvá to příběh dopředu a dodává mu tak jakousi naléhavost. Tohle všechno je v pořádku, ale pokud hrdinové mají tak málo času, je jen těžko uvěřitelné, že to kdy mohou dokázat. Zvlášť s jejich slabými zkušenostmi a nedostatečnými znalostmi.
Na rozdíl od prvního dílu jsem měla jasno ve vztazích mezi bohy a jinými bytostmi. Jména už se mi nepletla a já věděla o koho jde. Ale co, na rozdíl od řecké mytologie si tahle vyžaduje trochu procvičování.

Teď si situace vyžaduje dlouhou pauzu před třetím dílem. Ale opravdu dlouhou. Potom si snad závěrečný díl budu moct užít stejně ten první.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat