pondělí 23. listopadu 2015

Nenech se chytit. Alespoň ne zaživa

Příběh začíná v roce 2059. Devatenác­tiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí, kde působí jako jakási „spojka" či „posel" – je krajinochodec, zvláštní typ jasnovidce, a díky svým schopnostem se dokáže vnořit do mysli druhých lidí. Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…



Čekala jsem středověk a čarodějnice, takže si asi umíte představit, jak mě překvapilo, že jsem dostala rok v budoucnosti a k tomu duchy. Kdybych nečetla knihy naslepo, tak by se mi to nestalo. Ale celkově vzato je tohle neuvěřitelně fascinující svět.
Hned na začátku se přese mě převalila velká vlna pojmů, faktů a jmen, takže jsem si musela dávat opravdu dobrý pozor, abych všechno pochopila. Nejspíš jsem to většinu nepochytala, ale později už jo.
Uznávám, že dějová linka je docela snadno odhadnutelná, ale takových je plno knížek a stejně je po nich poptávka. Tady jsou dost dobře vykreslené akce a většina z nich stejně tak i promyšlená.
Těžko uvěřit, že mi tenhle pěkný kousek čekal na poličce půl roku (možná ještě déle) a já ho tak trochu vždycky přehlížela. Nakonec mě ke čtení přinutil druhý díl, který mi tento měsíc přistál na Co když se mi první díl nebude líbit? Jak to potom mám stihnout? Co když... A tak dál. K tomu naštěstí nedošlo a víc než to. Tohle byl super příběh. Pravda, že vedlejší postavy moc nezaujaly, většinou chyběla charakteristika, takže pro mě občas bylo těžké si je představit.  Hlavní hrdinka to ale vynahrazovala, avšak i u ní jsem až do chvíle (někdy v polovině knihy), kdy ji oslovili bloncko, nevěděla, že má světlé vlasy.
stole jako recenzní výtisk. Dost mě to vyděsilo –
Všechny věci okolo vidoucích mi připadaly hrozně zajímavé. Rozprostření mysli, schopnosti různých typů nepřirozených, fungování světa v syndikátu. Až jsem se nemohla vynadívat (nebo spíše vynačíst). Nutně jsem potřebovala další a další informace, i když jsem zrovna dostávala jednu za druhou. Tuhle knihu jsem nedokázala pustit z ruky, ani na chvíli.
Ačkoliv to bylo opravdu dobré čtení s přezdívkou „mladá Rowlingová“ bych byla opatrná. Existuje spousta dobrých knih, které jsou mnohem lepší než tahle, a žádnému z autorů/autorek se takhle nepřezdívá. Určitě ne celosvětově a u Samanthy se přezdívka nejspíš taky neuchytí. To by se musela opravdu hodně zlepšit do svých dalších dílů a to hned v několika oblastech.

Jsem ráda, že si můžu hned přečíst další díl, i když na ten třetí si potom počkám hodně dlouho. Předpokládané datum vydání originálu je listopad 2016, pff.

Hodnocení: 5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat