pondělí 28. prosince 2015

Všechno zlato, co se třpytí

Anotace
Před dávnými lety byli draci na pokraji vyhynutí. Ti, kteří přežili, se skrývali v lidské podobě a jejich moc sílila. Uběhla staletí a draci se připravují na okamžik, kdy lidem ukážou, kdo je skutečným pánem světa… Sledovat, začlenit se, splynout. Přesně to má za úkol dračí dívka Ember. Má poslouchat, nevyčnívat z řady a slepě plnit rozkazy. To vše pod taktovkou supertajné a nesmlouvavé dračí organizace s názvem Talon. Jenže Ember se to vůbec nelíbí...
Začala bych tím, že je to úplně to stejné jako Drakie od Sophii Jordan. Ne vážně, draci proměňující se na lidi a snaží se mezi ně zapadnout – sedí, lovec, který se zamiluje do draka – sedí, dračice, která se vzepře svým lidem – sedí, otravní sourozenci – sedí, milostný trojúhelník – bohužel taky sedí.
To s tím trojúhelníkem si mohla autorka odpustit, protože TADY JE SAKRA NIKDO NECHCE!!! Vážně nechápu, proč to musí být vedlejší děj v tolika knížkách. Copak to ty autory a autorky už neunavuje?
Tahle kniha byla ale mnohem temnější než výše zmíněná série a tak nějak napínavější. A skoro mi nevadí ta podobnost, protože kdo by pohrdnul draky?
Akce na sebe nedává dlouho čekat a hned na prvních stránkách vtáhne do děje, i když to nejzajímavější nastane až na konci. Žádný zbytečný popis nebo vykecávání hlavních hrdinů. Přesto si troufám říct, že by se tu více vyjímala er-forma, protože bych se ráda dozvěděla víc o obou nepřátelských organizacích a ne jen to, co postavy vědí. Er-forma přináší takový širší pohled na svět, a protože tady se nachází mnoho nových věcí, ráda bych věděla, co jsou vlastně zač. I po přečtení v mnoha věcech tápu ve tmě.
Vyvíjející se vztah mezi hlavními hrdiny Ember a Garretem se mi nezdál úplně uvěřitelný ale ani umělý, jak jsem se dočetla v několika komentářích. Pro mě to spadá do skupiny někde mezi tím, ale potřebovalo by se s tím ještě něco udělat.
A pak tu byl ještě Riley/Cobalt drak vzbouřenec a zachránce mláďat. K tomu všemu ještě neskutečně otravná postava. Skoro jsem zaúpěla pokaždé, když se objevil na scéně. Působil na mě nesympaticky, vypočítavě, trochu bláznivě a nespolehlivě. Nemohl jednoduše umřít? Asi ne. Něco takového mi bohužel nebylo dopřáno. Jen ať Ember nakonec neskončí s ním, by mě asi zabilo. I když musím uznat, že by to dávalo větší smysl. Přece jenom jsou oba draci, takže žijí stejně dlouhou dobu. V mnoha ohledech jsou stejní a Garret jí nikdy nebude rozumět tak dobře, jako Riley. Jak si ho někdo může oblíbit, když má navíc ženské jméno?
Kniha mě rozhodně nenudila, naopak jsem se k ní pořád chtěla vracet. Zvratů je zde víc než dost, jenom těch všech „dračích věcí“ by se mohlo ještě přidat.

Mnoho čtenářů zná tuhle autorku z Železného prince, dcery, královny a rytíře. Mě osobně tahle série příliš nenadchla. Prince jsem přečetla a Dceru už nedočetla. Ne, že bych to pokládala přímo za utrpení, ale jen jsem měla lepší věci na práci. Dračí sérii však určitě dám šanci, protože Zkouška věrnosti mě nadchla v mnoha ohledech.

Hodnocení: 4/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

3 komentáře:

  1. Dostala jsem tuhle knihu pod stromeček, tak jsem velmi zvědavá, jaká bude :) Z tvé recenze usuzuji, že bude stát za to :) Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla jsem pozitivní i negativní názory, ale mně se kniha líbila. Jinak nemáš zač ;)

      Vymazat
    2. Až jí přečtu, tak dám vědět, jaký na to mám názor já :)

      Vymazat